De wijzigende rol van de accountant bij bedrijfsovernames
De verkoopvoorbereiding van een overname is teamwork met ieder zijn specialisme
Waar de accountant in het verleden nog wel eens betrokken was bij een bedrijfsovername, wordt die rol de laatste jaren nagenoeg ingenomen door gespecialiseerde M&A kantoren. De steeds strengere accountancy wet-en regelgeving draagt hier zeker ook aan bij, maar ook het toegenomen bewustzijn bij accountants dat M&A werkzaamheden een vak apart is en hoge risico’s voor de accountant met zich mee kan brengen.
Ook als een accountantskantoor ervoor kiest om zelf geen of beperkt bedrijfsovernames zelf te doen, is er voor een accountantskantoor nog steeds veel werk in het kader van de verkoopvoorbereiding.
In dit whitepaper zetten wij uiteen welke kansen wij zien tussen een M&A kantoor en een accountant. Het is een kans in het versterken van de advieskracht van een accountantskantoor en leidt tot de ontwikkeling van een meer ondernemende en toekomstgerichte advisering van een accountantskantoor.
Voor overnamevraagstukken wilt u als accountant voor uw klant uiteindelijk het beste resultaat.
Samenwerking met een ervaren specialist
Samenwerking met een specialist met uitgebreide ervaring in M&A, een bewezen trackrecord en met kennis van de branche is dan absoluut van toegevoegde waarde. Onze ervaring is dat door teamwork een goede verkoopvoorbereiding gerealiseerd kan worden die vervolgens tot een eindresultaat leidt met de beste deal voor de DGA.
Benieuwd naar onze samenwerking en werkwijze?
Neem dan contact op met Aeternus