DEAL DONE | Aeternus begeleidt Spuigroep bij overname van Ursem Barten
Met de overname van Ursem Barten worden de merken Hyundai, Nissan en Mitsubishi toegevoegd aan het bestaande Stellantis merkportfolio bij Spuigroep. Tegelijkertijd biedt de geografische uitbreiding naar Noord-Holland veel potentie voor cross-selling voor de lease- en verhuurvloot van de Haagse onderneming. Deze deal is onder voorbehoud van goedkeuring bij de ACM.
“Met de overname krijgt Ursem Barten toegang tot het netwerk van Spuigroep met haar brede portefeuille aan mobiliteitsdiensten, wij kijken uit naar de mogelijkheden die hierdoor voor partijen ontstaan”
Pieter Ursem, CEO/directie Ursem Barten Autogroep
“We zijn verheugd met deze overname, samen met het huidige management van Ursem Barten gaan we de focus leggen op de doorontwikkeling van ‘best practices’ van de dealeractiviteiten binnen de groep ”
Leo van Beukering, CEO/directie Spuigroep
Aeternus was exclusief aankoopadviseur voor Spuigroep, het dealteam bestond uit Marco Akkermans en Joep Wennekers.
“Een prachtig voorbeeld hoe de volgende stap in de consolidatie bij autodealers werkt”
Marco Akkermans, Director bij Aeternus
Wij wensen Spuigroep met Ursem Barten veel succes toe met hun toekomstige groeiambities.
Over Spuigroep
Spuigroep B.V. is een grote totaalaanbieder op het gebied van mobiliteit. Het bedrijf is in 1949 opgericht en bestaat uit diverse werkmaatschappijen op het gebied van autoleasing, autoverhuur, autoverkoop, aanhangwagenverhuur, autoschade, exploitatie van tankstations in het Randstedelijk gebied en een automatiseringsbedrijf. In totaal werken er 1100 medewerkers verdeeld over de werkmaatschappijen: Avis Autoverhuur, Motorhuis, Achilles Brandstoffen Maatschappij, Autoschadehuis, Multilease, Boedelbak, BB&L en Flipse Automatisering. Het hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.
Over Ursem Barten
Autogroep Ursem Barten is ontstaan uit een samenvoeging van twee familiebedrijven. Service en klanttevredenheid staat hoog in het vaandel met 16 vestigingen en ongeveer 200 medewerkers in Noord-Holland. Met drie sterke Aziatische merken vergroenen ze het Nederlands wagenpark drastisch. Duurzaamheid en innovatie staan dan ook centraal.