Ieder merk vertegenwoordigt een waarde. Maar welke waarde? Een merk is niet tastbaar, dus hoe kun je het financieel uitdrukken? Een vraag die veel ondernemers zich stellen. Terecht. Want je wilt weten wat je onderneming waard is en daar maakt het merk een belangrijk onderdeel van uit.

We zijn het vast allemaal met elkaar eens dat een merk veel waard kan zijn. Sterker nog, dat wisten ze een eeuw geleden al, getuige de uitspraak van de bestuursvoorzitter van Quaker Oats in ca. 1900:

“If this business were to split up, I would give you the land and bricks and mortar, and I would take the brands and trade marks, and I would fare better than you” – John Stuart, chairman of Quaker.

Deze vlieger gaat zeker op voor de Coca Cola’s in onze wereld, maar hoe zit het met het middelgrote MKB bedrijf? Ook voor deze ondernemingen kan het belangrijk zijn om het merk te waarderen, zeker als een toekomstige bedrijfsoverdracht op handen is.

Weten hoe je de waarde van een merk kunt bepalen en hoe je hierop kunt voorsorteren bij een toekomstige bedrijfsoverdracht, vraag dan hier het whitepaper ‘Hoe waardeer je een merk’ aan.

New call-to-action
Meer kennisdocumenten